Derde editie Maatschappelijke Beursvloer groot succes!

LEEUWARDEN – De derde Beursvloer van de Leeuwarder Uitdaging die donderdag 6 juli plaatsvond, was een groot succes! In grote getalen stroomden de 50 bedrijven en maatschappelijke organisaties toe in het Fries Museum voor dit bruisende evenement. In een uur tijd zijn er maar liefst 31 matches gesloten met een maatschappelijke waarde van € 128.250,-.

Snelle handel op de maatschappelijke Beursvloer
Met een slag op de gong werd door wethouder Andries Ekhart de Beursvloer geopend. Op de Beursvloer van de Leeuwarder Uitdaging werd niet in geld maar in iets veel mooiers gehandeld, namelijk Kennis, Materialen en Menskracht. Bedrijven en maatschappelijke organisaties troffen elkaar in een informele en dynamische sfeer. Met als doel succesvolle matches te maken. Organisaties hebben een hulpvraag, bedrijven hebben een aanbod. De gemaakte matches hebben waarde voor zowel de vrager als de aanbieder én natuurlijk voor de Leeuwarder samenleving.

Een greep uit de matches
Een match betekent investeren in de Leeuwarder samenleving en op de Beursvloer gebeurde dat op een informele en dynamische manier. Dat het efficiënt is, is wel gebleken aan het aantal gemaakte matches! De gemaakte matches varieerden van het geven van een sollicitatietraining, het geven van zwemlessen, tot aan het leveren van bureaustoelen. Zo gaat ABN Amro met Stichting Jeugdcircus Saranti de uitdaging om 200 bedrukte T-shirts en tasjes te leveren. Daarnaast is er een mooie match ontstaan vanuit Stichting AanZet namelijk een uitje verzorgd door het Fries Museum. Maar ook Stichting Resilient Care Taking heeft goed gescoord op de Beursvloer! Zij vonden in Present Promotions hun matchpartner, die voor hun een promotiefilm gaat maken.

Het initiatief van stichting de Leeuwarder Uitdaging – die maatschappelijk betrokken ondernemerschap in Leeuwarden stimuleert en ondersteunt – trok veel bedrijven die ‘iets’ willen doen voor de Leeuwarder samenleving door een maatschappelijke organisatie te ondersteunen. Leeuwarder organisaties zijn goed bezig maar hebben niet altijd alles voor handen. O.a. ABN Amro, Aegon, Café Thús, De Haan Advocaten en Notarissen, het Fries Museum, Randstad en het Keramiekmuseum Princessehof hebben hun maatschappelijke betrokkenheid getoond door verschillende uitdagingen aan te gaan.

Deel dit artikel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar boven
Scroll naar top